Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik!

Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
Cause this is my life, my friend, and I cant be no one else......

Dessa rader här ovan är från låten som vann den svenska Melodifestivalen 2010; This is my life med Anna Bergendahl. De två raderna är några av många som flög ur min mun idag. Frida och jag sjöng nämligen på musiken, något som varit plannerat sedan länge. Vi ville inte bara göra det för att få ett bättre betyg, men det klart det var en stor del av det varför vi gjorde det. Den andra orsaken är att en viss person.... sjunger som jag vet inte vad och då menar jag inte fiint, rent utsagt förjävligt. Det som är så sorgligt är att hon tycker själv att hon sjunger bra och att hon skulle vilja vara med i Idol. Ingen höjdare precis.... Frida och jag har fått stått ut med hennes falska pippa i nu, snart, över ett år och vi ville nu vissa att vi sjunger bättre än henne och att alla andra (dem som lyssnar på oss, när vi sjunger på musiklektionerna) ska höra att det inte är vi som sjunger falskt och fult. Okej, hoppas jag inte lät för egoistisk nu, men ärligt talat så tycker jag det, att Frida och jag sjunger bra. Och jag har hört att man ska vara ärlig genom sitt liv, det kommer man längre med i längden. 
Frida och jag sjöng inte bara Anna Bergendahl´s låten, vi sjöng också en Melissa Horn låt, som heter "Jag kan inte skilja på". Den går så här i refrängen; 

                                                       "Jag kan inte skilja på om jag vill vinna dig
                                                        jag kan inte skilja på om jag vill va med dig
                                                        jag kan inte skilja på om jag vill bli av med dig
                                                        jag kan inte skilja på om jag vill skada dig"

Ingemar gav oss bra beröm och vi kände oss såå duktiga, hehe :) Det gick bra som det kände.

Puss&Kram//Lovisa

Lots of love-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0